Skip to content
 

Information Architecture | UX Design

Een succesvolle website? Hoe kan je garanderen dat een ontwerp geslaagd is en perfect wordt uitgevoerd? En nog belangrijker, hoe spreekt de website de juiste doelgroep aan met een concrete boodschap.


Via gesprekken met de klant kom ik te weten wat en wie de klant precies wil bereiken met de website. Op basis daarvan ga ik kijken wat gelijkaardige websites en concurrenten online allemaal doen. Daarmee ga ik aan de slag om een meerwaarde te creëren voor het product of de service.


Wat moet er allemaal verteld worden, op welke pagina’s, welke hiërachie hebben de verschillende pagina’s? In een sitemap leg ik de eerste structuur vast. Die worden intern met het projectteam besproken om daarna af te toetsen met de klant.


Alle functies voor de site worden vastgelegd en in interactieve wireframes gegoten. Die geven de websitestructuur het beste weer. De Art Director of Webdesigner bepalen mee hoe de wireframes en opbouw van de site er gaan uitzien. De Developer wordt er ook even bijgeroepen om te kijken of alles wel haalbaar is binnen budget en timing.


Dan kunnen we over naar het ontwerp van de website en de programmatie. Ik volg de uitwerking van de site op en help de teamleden om de wireframes juist te interpreteren en volgens het concept uit te werken.


Ik ben verantwoordelijk voor dit strategisch, conceptueel, creatief proces bij d-artagnan. Hieronder een paar voorbeelden.


1. Oogust
2. Groenloo
3. Viamundi
4. IFB
5. Omegabaars
6. Pittman Chez Vous
7. Viva Verne
8. ION
9. Aalterpaint
10. NV Vandenbussche
11. Vabeld
oogust
oogust
groenloo
groenloo
viamundi
viamundi
ifb
ifb
omegabaars
omegabaars
pittman
pittman
verne
ion
aalterpaint
vabeld